• shadiari

Η μάστιγα των ηλεκτρονικών παιχνιδιών

από τον μαθητή Παντελή Κάβουρα, Α΄3 Λ


Σύμφωνα με μελέτες η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών αφιερώνει πολλές ώρες καθημερινά στην ενασχόληση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Η ενασχόληση αυτή αποτελεί μορφή νόθας ψυχαγωγίας και εφήμερης διασκέδασης. Η πίεση των σύγχρονων ρυθμών ζωής οδηγεί τους ανθρώπους να καταφεύγουν σε τεχνητούς και πλαστούς κόσμους, να απομακρύνονται από όλα τα προβλήματα και να απομονώνονται από τον πραγματικό κόσμο με επιβλαβείς συνέπειες για το άτομο και την κοινωνία.

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια δεν προσφέρουν ουσιαστική πνευματική καλλιέργεια, αντιθέτως είναι βλαβερά για τον ανθρώπινο οργανισμό. Σε μεγάλο αριθμό παιχνιδιών  προβάλλονται λανθασμένα πρότυπα βίαιων συμπεριφορών, από τα οποία - ειδικά τα μικρά παιδιά- επηρεάζονται και υιοθετούν ακατάλληλους τρόπους διαχείρισης των συναισθημάτων τους. Παρόλο που υπάρχουν και κάποια παιχνίδια με διδακτικούς σκοπούς που επικουρικά μπορούν να συνεισφέρουν στην εκμάθηση ξένων γλωσσών- κυρίως των αγγλικών- οι αρνητικές συνέπειες δεν αντισταθμίζονται πάντα.

Η υπερβολική χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών ικανοποιεί μια εφήμερη επιθυμία που οδηγεί σε μια διαρκή αίσθηση ανικανοποίησης, μια αίσθηση κορεσμού. Ταυτόχρονα αλλοτριώνει την προσωπικότητα του ατόμου και το απομακρύνει από την κοινωνική πραγματικότητα. Τα περισσότερα παιχνίδια προσπαθούν να αποσπάσουν χρηματικά ποσά προσφέροντας δελεαστικά ανταλλάγματα μέσα στο παιχνίδι δηλαδή σε καλούν να επενδύσεις χρήματα στο όραμα της βελτίωσης της πλαστής ζωής σου, μέσα σε μια απάτη. Επίσης, εμπεριέχουν και άλλους κινδύνους όπως η γνωριμία προσώπων μέσα από το διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά γενικότερα, η οποία είναι επικίνδυνη καθώς δεν μπορείς να γνωρίζεις αν ο «άλλος» είναι αυτός που λέει ή έχει ψεύτικο προφίλ με δόλιους σκοπούς (αποπλάνηση, εκβιασμός....).

Τα μικρά παιδιά και οι έφηβοι χάνουν πιο εύκολα την αίσθηση του μέτρου και του χρόνου ως εκ τούτου εμφανίζονται πολλά περιστατικά εθισμού. Η ενασχόληση με τα ηλεκτρονικά πολλές φορές αδρανοποιεί την φαντασία και την δημιουργικότητα του ατόμου εγκλωβίζοντάς το στον κόσμο της οθόνης μέσα από την προβολή ενός κόσμου σχεδιασμένου ειδικά για να κάνει τους νέους να αφιερώνουν χρόνο και χρήμα.

Τις περισσότερες φορές οι χρήστες βιώνουν μερικές από τις συνέπειες, ορισμένες φορές και σε περιορισμένο βαθμό. Αυτό εξαρτάται και από την ώρα χρήσης και από την αντίστοιχη ωριμότητα του ατόμου. Αλλά είναι και μια από της μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζουν τα μικρά παιδιά και την αντιμετωπίζουν και ως έφηβοι στην πορεία. Οι άνθρωποι δεν πρέπει να κρύβονται πίσω από ένα προσωπείο, μπροστά από μια οθόνη, η περιορισμένη χρήση ενδέχεται να μην έχει καταστροφικές συνέπειες παρόλα αυτά δεν αποτελεί δημιουργική και επωφελή ενασχόληση και οι νέοι δεν πρέπει να ενθαρρύνονται να την επιλέγουν αλλά είναι προτιμότερο να αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνους τους εποικοδομητικά.

Αρχισυντάκτες: Κάβουρας Παντελής (για Α'Λυκείου), Γεωργίου Μαριάννα, Σοφία Βάγια (για Β' Λυκείου)  

 

Συντακτική επιτροπή: Μαραγκού Δυοβουνιώτου Αριστέα-Ιωάννα, Γεωργίου Παναγιώτης, Κογκαλίδης Άγγελος, Μπαμπίχα-Νίνου Ηλέκτρα, Λαγουδάκη Μαριλένα.

 

Υπ.καθηγήτρια: Σπυριδούλα Χαδιάρη

Μαθητική Εφημερίδα, © 2016-18, Εκπαιδευτήρια Δούκα, Powered by Βασίλης Οικονόμου