• shadiari

Υψώνω την φωνή μου όχι για να φωνάξω!

από το μαθητή Άγγελο Κογκαλίδη, Α’ 4 Λ



Υψώνω την φωνή μου- όχι για να φωνάξω-

αλλά για να εισακουστούν εκείνοι που δεν έχουν φωνή

Άρα εδώ στέκομαι… ένα κορίτσι ανάμεσα σε πολλούς

Μιλάω- όχι για τον εαυτό μου, αλλά για όλα τα κορίτσια

Εκείνα τα οποία έχουν πολεμήσει για τα δικαιώματά τους …

Κομμάτι από τον λόγο της Μαλάλα Γιουσαφζάι (Νόμπελ Ειρήνης) η οποία μέσω του πραγματικού φεμινισμού και την υποστήριξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που αρμόζουν σε όλες τις γυναίκες, άγγιξε την ψυχή ολοκλήρου του πλανήτη.

Σήμερα, αποτελεί κοινή παραδοχή πως η ανθρωπότητα αν και προβληματική βιώνει μία περίοδο κατά την οποία η φτώχεια βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα από ποτέ, ο αναλφαβητισμός σε ιστορικά μειωμένο ποσοστό, ενώ οι πόλεμοι έχουν ελαττωθεί σε σημαντικό βαθμό. Σε πολλές γωνιές του πλανήτη, οι άνθρωποι καταφέρνουν έως και να αποκτήσουν ικανοποιητική μόρφωση μέσω της τεχνολογίας. Παρακολουθώντας λοιπόν, την πορεία του ανθρωπίνου γένους οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι βιώνουμε μια συνεχώς ανοδική πορεία σε μια τόσο διευρυμένη γκάμα ενασχολήσεων.

Σε πολιτισμικό επίπεδο, ωστόσο, ο άνθρωπος θα μπορούσε να παρομοιαστεί με βρέφος, το οποίο προσπαθεί να κάνει τα πρώτα του βήματα μετά από αμέτρητες ώρες «μπουσούληματος».Ο άνθρωπος σήμερα φαίνεται να αποκλίνει απ’ τούς αγώνες των προγόνων του για ελευθερία, ισότητα, διαφορετικότητα, δοκιμάζει τη τύχη του σε ένα εντελώς πρωτόγνωρο μονοπάτι όπου αντιδημοκρατικά κινήματα κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος. Η ισότιμη μεταχείριση των δυο φύλων ωστόσο έχει επιτευχθεί προ πολλού τουλάχιστον στο δυτικό κόσμο.

Ο σύγχρονος φεμινισμός, λοιπόν, ή κατά άλλους ο μετά-φεμινισμός είναι μια περίπλοκη στάση που έχει υιοθετηθεί περίπου μετά το 1980, χρονική περίοδο που συμπίπτει και με την ολοκληρωτική και αμετάκλητη χειραφέτηση των γυναικών.Οι εκπρόσωποι του σύγχρονου φεμινισμού (πρεσβεύουν άλλες αξίες από την εποχή που δημιουργήθηκε ο φεμινισμός) που είναι κατά το πλείστον γυναίκες (94%), διακατέχονται από ένα εμφανές σύμπλεγμα κατωτερότητας και τείνουν να θυματοποιούνται, με αποκορύφωμα το φαινόμενο του μισανδρισμού. Πιθανόν οι περισσότεροι από εσάς θα έχετε δει ή ακούσει κάποτε την έννοια «γυναικοκτονία» η οποία χρησιμοποιείται κατά κόρον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ παράλληλα κανείς δεν δείχνει να γνωρίζει ούτε την σημασία αλλά ούτε και τις επιπτώσεις της αλόγιστης χρήσης της. Η διαρκής ποινικοποίηση «των πάντων» αναφορικά με τη σχέση γυναίκα- άντρας (με αποκορύφωμα την ποινικοποίηση του «φλερτ» στην Γαλλία), η γενικευμένη στοχοποίηση του ανδρικού πληθυσμού και η ερμηνεία οποιουδήποτε γεγονότος υπό το πρίσμα του σύγχρονου τοξικού φεμινισμού, καθιστούν αδύνατη την επικοινωνία ανάμεσα στους υποστηρικτές ενός τέτοιου κινήματος και τους υπόλοιπους πολίτες με τη χρήση λογικών επιχειρημάτων.

Εν τελεί, όμως, ακόμη και όλη η παρούσα θεώρηση να αποδειχθεί λανθασμένη ή ότι υποθάλπει στοιχεία μισογυνισμού και δεχόμαστε ότι η σύγχρονη κοινωνία που ζούμε είναι αυταρχική προς τις γυναίκες, τότε πώς αυτή η ίδια κοινωνία αποδέχεται και στηρίζει έμπρακτα τις αμέτρητες γυναίκες επιχειρηματίες, τις μητέρες- αγωνίστριες που αναλαμβάνουν διαρκώς ανώτερα πόστα ή ακόμη τις πνευματώδεις προσωπικότητες που διαπρέπουν ανά τον κόσμο και βραβεύονται συνεχώς με κορυφαίο από αυτά το Νόμπελ σε κάθε λογής επιστήμη ή τέχνη;

Κλείνοντας , μάλλον οι σύγχρονες φεμινίστριες οφείλουν να θυμηθούν τον σκοπό του κινήματος που στηρίζουν και τη δράση την οποία πρέπει να ακολουθούν. Ουσιαστικά, οι σύγχρονες φεμινίστριες θα πρέπει να στρέψουν άλλου τον φακό ενδιαφέροντός τους. Να αρχίσουν να υπολογίζουν τον γυναικείο πληθυσμό που χρειάζεται ειλικρινά τη βοήθειά τους. Να ενδιαφερθούν για τα δικαιώματα των γυναικών στην Αφρική, που πέφτουν θύματα βιασμού και δολοφονούνται καθημερινά,να αναλάβουν την ευθύνη που τους αρμόζει και να τιμήσουν το τόσο σημαντικό αξίωμα του να είσαι γυναίκα έμπρακτα.

Αρχισυντάκτες: Κάβουρας Παντελής (για Α'Λυκείου), Γεωργίου Μαριάννα, Σοφία Βάγια (για Β' Λυκείου)  

 

Συντακτική επιτροπή: Μαραγκού Δυοβουνιώτου Αριστέα-Ιωάννα, Γεωργίου Παναγιώτης, Κογκαλίδης Άγγελος, Μπαμπίχα-Νίνου Ηλέκτρα, Λαγουδάκη Μαριλένα.

 

Υπ.καθηγήτρια: Σπυριδούλα Χαδιάρη

Μαθητική Εφημερίδα, © 2016-18, Εκπαιδευτήρια Δούκα, Powered by Βασίλης Οικονόμου